معرفی دوره های شبکه

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

معرفی دوره های شبکه

در حال حاضر شبکه‌های کامپیوتری نقش مهمی رو تو سیستم‌های IT و زندگی روزمره ما ایفا می‌کنن؛ در نتیجه این شبکه‌ها هستن که باعث میشن دیتاهای مختلف بین اجزای گوناگون یک سیستم و کاربرها منتقل بشه. با توجه با این موضوع افرادی زیادی به دنبال شرکت تو دوره های شبکه هستن. اگر که شما هم می‌خواین در این مورد اطلاعات بیشتری به دست بیارید با معرفی دوره آموزش امنیت شبکه های کامپیوتری بلاگ کندو همراه ما باشید.

معرفی دوره های شبکه 1

منظور از شبکه کامپیوتری چیست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی دوره شبکه های کامپیوتری بریم، بهتره ببینیم که شبکه اصلاً چه ماهیتی داره و چه کاری انجام میده؟ تو دنیای امروز، کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف برای پیشبرد فعالیت‌هایی که دارن کامپیوترها رو به هم متصل می‌کنن و به این ترتیب شکل ساده‌ای از شبکه رو به‌وجود میارن. 

وجود شبکه کامپیوتری باعث میشه که اشتراک‌گذاری اطلاعات مختلف راحت‌تر انجام بشه و ارتباط بین کارکنان هم بهبود پیدا کنه. البته انجام این کار به کارشناس متخصص شبکه نیاز داره که اطلاعات و مهارت کافی در این زمینه داشته باشه.

شرح وظایف متخصص شبکه

ادمین یا متخصص شبکه مسئولیت طراحی، پیاده‌سازی و اجرای زیرساخت‌های شبکه رو برعهده داره و باید همیشه به در دسترس بودن و قابل اطمینان بودن اون هم توجه کنه. از اون جایی که عملکرد شبکه به‌صورت مستقیم روی عملکرد بقیه‌ی سیستم‌های IT هم اثر می‌گذاره وظایف ادمین اهمیت بالایی داره و باید با دقت پیگیری بشه.

مطالعه معرفی دوره شبکه های کامپیوتری و ثبت نام در اون‌ها می‌تونه نقش بزرگی در ارتقا مهارت‌های ادمین شبکه ایفا کنه.

پیش‌نیازهای شغل متخصص شبکه

یکی از بزرگ‌ترین سؤالاتی که ممکنه حین بررسی معرفی دوره شبکه های کامپیوتری ذهن شما رو مشغول کنه اینه که برای متخصص شبکه شدن به چه پیشنیازها و مهارت‌هایی نیاز داریم؟

برای موفقیت در شغل ادمین شبکه باید اطلاعات کافی در مورد سیستم‌های IT داشته باشید که این کار با گرفتن مدرک دانشگاهی یا شرکت تو دوره‌های مختلف آموزش شبکه انجام میشه. البته افراد موفق زیادی وجود دارن که از رشته‌های غیرمرتبط وارد بخش شبکه شدن و تونستن به جایگاه‌های مناسبی هم دست پیدا کنن. 

اگر که شما هم جز دسته‌ی بالا هستین باید اطلاعات موردنیاز خودتون رو با منابعی که وجود دارن مثل دوره‌های مختلف کندو جبران کنید. توجه کنید که این دوره‌های می‌تونن راه شما رو تو زمینه‌ی شبکه هموار کنن.

معرفی دوره های شبکه 3

معرفی دوره شبکه های کامپیوتری

پیشنیاز همه دوره های آموزش شبکه ( مایکروسافت و سیسکو) آموزش Network+ است و علاقه‌مندان به دوره های آموزش سیسکو و آموزش مایکروسافت حتما باید این دوره ۳۶ ساعته رو پشت سر بگذارند. سایر دوره های مورد نیاز شما شامل موارد زیر هستن:

۱. دوره Network+

دوره network+، یک کلاس کوتاه مدت یک یا دو ماهه است که مبانی شبکه رو به شما آموزش میده. این دوره آموزشی به شما کمک می‌کنه که مباحث MCSE،‌ آموزش سیسکو و بقیه‌ی دوره‌های مایکروسافت رو درک کنید. 

علاقمندان تو این دوره با پایه و اساس طراحی، پیکربندی، عیب‌یابی زیرساخت‌ها و مواردی از این دست آشنا میشن و دانش لازم رو برای اداره زیرساخت‌های شبکه برندهای مختلف به دست میارن. بعد از طی کردن این دوره می‌تونید به سراغ یکی از دروه‌های مایکروسافت یا سیسکو برید.

برای مشاهده جزوه نتورک پلاس کلیک کنید.

۲. معرفی دوره شبکه های کامپیوتری: MCSA

MCSA از دوره‌های مقدماتی مایکروسافت برای افرادیه که علاقه دارن تو زمینه‌ی شبکه کار کنند. شما بعد از شرکت کردن تو این دوره مهارت لازم رو برای پشتیبانی زیرساخت شبکه به‌خصوص محصولات مایکروسافت به‌دست میارین.

سایر مواردی که تو دوره MCSA یاد می‌گیرین شامل موارد زیر هستن:

  • آشنایی با سخت‌افزارهای شبکه
  • پروتکل‌ها
  • سرویس‌ها
  • کار با Windows Server 2016
  • ذخیره‌سازی محلی
  • خدمات دامنه DHCP
  • پیکربندی و عیب‌یابی شبکه‌های مبتنی بر مایکروسافت و…

۳. دوره CCNA Cisco 

تو این قسمت از معرفی دوره شبکه های کامپیوتری، دوره برند سیسکو رو بررسی می‌کنیم. دوره‌های آموزشی شرکت سیسکو، به راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری تو بستر سخت‌افزاری می‌پردازن به طوری که طراحی شماتیک و ساختاربندی فیزیکی شبکه، تنظیم، راه‌اندازی و نگهداری روترها و سوئیچ‌های سیسکو از مباحث مهم این دوره های آموزشی محسوب میشن. 

اولین کورس دوره‌های سیسکو و در حقیقت دروازه ورودی اون، CCNA هستش که گذروندنش به شما کمک می‌کنه تو دوره‌های حرفه‌ای‌تر این برند مثل دوره CCNP شرکت کنید. جالبه بدونید که حرفه‌ای‌ترین و بالاترین سطح مدارک سیسکو CCIE هستش که تو ایران کمتر از 50 نفر از جمله اساتید کندو تونستن اون رو دریافت کنند. 

۴. معرفی دوره شبکه های کامپیوتری: Security+ & CISSP Pack

شما با شرکت کردن تو دوره Security CompTIA+ می‌تونید دانش لازم رو برای شناسایی خطرات احتمالی شبکه و انجام فعالیت‌های مختلف برای کاهش این خطر تو زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و… به‌دست بیارید. 

در کنار موارد فوق می‌تونید مدرک CISSP رو هم که گواهی حرفه‌ای امنیت سیستم‌های اطلاعاتی نام داره دریافت کنید و بعد از اون ضمن تعریف‌کردن سیاسیت‌های امنیتی یک سازمان در پیاده‌سازی اون‌ها هم نقش آفرینی کنید.

۵. دوره Automation Administration with PowerShell

پاور شل ابزاریه که با استفاده از تکنولوژی .net توسط مایکروسافت طراحی شده و میتونه تو زمینه‌ی مدیریت سرور و ایجاد ساختار مدیریت خودکار سرورهای ویندوز استفاده بشه. در حقیقت شما به عنوان یک متخصص IT با استفاده از این ابزار می‌تونید دستورات موردنیاز برای انجام یه کار خاص رو شناسایی و ایجاد کنید.

مسلط شدن به این دوره به شما کمک می‌کنه تا کار کردن با سایر ابزارها و محصولات مایکروسافت مثل ویندوز سرور و کلاینت رو راحت‌تر یاد بگیرید. به‌علاوه اگر که تجربه‌ی کارکردن با مدیریت سرویس‌ها رو دارید این دوره که توسط اساتید برتر کندو تدریس میشه میتونه پیشرفت شغلی چشمگیری رو برای شما رقم بزنه.

۶. معرفی دوره شبکه های کامپیوتری: SANS

یکی از پیشروترین سازمان‌ها در سراسر دنیا در زمینه‌ی آموزش امنیت اطلاعات مؤسسه SANS هست که شرکت کردن تو دوره‌های اون به شما کمک می‌کنه تا از سیستم‌ها و شبکه‌های خودتون در برابر خطرات امنیتی دفاع کنید.

مجموع عناوین و مطالبی که تو دوره SANS به شما آموزش داده میشه شامل تست نفوذ، امنیت تدافعی سایبری، پاسخ به حملات سایبری، کشف جرایم رایانه‌ای مختلف، امنیت تدافعی شبکه و بازرسی‌های امنیت اطلاعات هستن.

معرفی دوره های شبکه 5

۷. دوره شبکه روتربردهای میکروتیک MTCNA

معرفی دوره شبکه های کامیپوتری بدون بررسی روتربردهای میکروتیک کامل نیست. این دوره مقدمه‌ی بقیه دوره‌های میکروتیک محسوب میشه و یادگرفتنش برای افرادی که میخوان تو این زمینه متخصص بشن ضروریه. باید بدونید که با آموزش‌های دوره‌ی روتربرد شما با نرم‌افزار RouterOS و محصولات RouterBOARD آشنا میشید و می‌تونید مشتری‌ها رو هم به اینترنت متصل کنید.

۸. معرفی دوره شبکه های کامپیوتری DNS و BIND

DNS یا سامانه نام دامنه اولین قدم ارتباط بر اساس سرویسه و نقش مهمی رو در نحوه‌ی انجام اون ایفا می‌کنه. در حقیقت وقتی که می‌خواین با هر سرویسی متصل بشید این DNS هست که درخواست‌های شما رو به بخش واحد سرویس‌دهنده میفرسته. 

شرکت کردن تو دوره DNS به شما کمک می‌کنه تا با مبانی تئوری این بخش آشنا بشید و در نهایت این سرویس رو براساس Microsoft DNS روی Windows Server 2022 و بر اساس پلتفرم BINS روی سیستم‌عامل Linux CentOS پیاده‌سازی کنید.

۹. دوره امنیت شبکه اسپلانک (Splunk Fundamentals 1 & 2)

تو آخرین بخش معرفی دوره شبکه های کامپیوتری دوره اسپلانک رو بررسی می‌کنیم. اسپلانک در حقیقت یک نرم‌افزاره که با استفاده از اون میتونید برتری بالایی تو بخش مانیتورینگ و مراکز امنیت به‌دست بیارید.

البته کارکردن با این برنامه چندان هم راحت نیست و دانش بالایی نیاز داره که طی کردن دوره اون میتونه شما رو در بین معدود افرادی قرار بده که در این زمینه تخصص دارند.

سخن پایانی

تو مطلب معرفی دوره شبکه های کامپیوتری با انواع دوره‌های کاربردی که میتونه از شما یه متخصص شبکه و IT حرفه‌ای بسازه آشنا شدیم. همیشه هرکجا و تو هرحرفه‌ای که هستید بهتره که قدمی برای بهتر شدن و پیشرفت خودتون بردارین؛ پس حتماً‌ شرکت تو دوره‌های حرفه‌ای کندو رو در نظر بگیرید. اگر که سؤالی دارید یا اینکه نمی‌دونید از کجا باید شروع کنین، می‌تونید با کارشناس‌های ما مشورت کنید.

پیشنیاز تمام دوره های آموزش شبکه ( مایکروسافت و سیسکو) آموزش Network+ است و علاقه مندان به دوره های آموزش سیسکو و آموزش مایکروسافت حتما باید این دوره ۳۶ ساعته را بگذرانند.

اشتراک گذاری

خلق‌کردن و خلاق‌ بودن، چالش هر روز منه! عاشق موسیقی و سفرم و این روزها دنبال اینم که چالش‌های جدی در دیجیتال‌مارکتینگ و تولیدمحتوا داشته باشم. من شانس این رو دارم که در آموزشگاه کندو خلاقیت‌هام رو به مرحله انتشار برسونم.
1 1 رای
امتیازدهی به این محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x