از کجا شروع کنیم؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

در این بخش تصمیم داریم تمامی سوالاتی را که ممکن است در ذهن یک فرد علاقه مند به دوره آموزش شبکه، آموزش مایکروسافت یا آموزش سیسکو وجود داشته باشد، به طور مختصر و به زبان ساده پاسخ دهیم. خواندن این متن تنها ۵ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت اما بدون شک، چشم اندازی روشن و دقیق از مسیر یادگیری شبکه در اختیارتان قرار خواهد داد. اگر احیانا پس از خواندن این مطلب در بلاگ کندو، هنوز هم پرسش بدون پاسخی برای شما باقی مانده بود، در بخش نظرات، سوال خود را با ما مطرح کنید. همکاران ما در کندو در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

اصلا شبکه چی هست؟

ما در عصر رایانه ها زندگی میکنیم و تفاوتی ندارد که یک شرکت کوچک باشید یا یک سازمان بزرگ و مهم نیست چه محصول یا خدماتی تولید یا ارائه می کنید؛ امروزه نیاز به کامپیوتر، یک نیاز اساسی و ضروری است و هر مجموعه ای که بیشتر از یک کامپیوتر داشته باشد، برای ارتباط بین آنها و اشتراک اطلاعات به شبکه نیاز دارد و برای شروع آموزش این علم نیاز به شناخت دقیق مسیر یادگیری شبکه است.

چه مشاغلی به متخصص شبکه نیاز دارند؟

هر کسب و کار و سازمانی که بیش از دو دستگاه کامپیوتر داشته باشد به متخصص شبکه نیز نیاز دارد.

وظیفه متخصص شبکه چیه؟

وظیفه یک متخصص شبکه تنها به راهاندازی شبکه محدود نمیشود؛ چون شبکه به خدمات و پشتیبانی هم نیاز دارد. پس متخصص شبکه باید به عیب یابی و رفع آن عیبها نیز مسلط باشد. به علاوه وقتی شبکه های داخلی و سازمانی به اینترنت متصل میشوند، بحث مهمتری به نام امنیت نیز مطرح خواهد شد. پس متخصص شبکه باید با مباحث امنیت شبکه نیز آشنایی داشته باشد.

بازار کار شبکه چطوره؟

شبکه و امنیت شبکه در بین مشاغل مرتبط با IT دارای بهترین بازار کار در چند سال اخیر بوده است.

بازار کار شبکه

آیا برای مهاجرت میتونم از مدارک بین المللی شبکه استفاده کنم؟

همانطور که در بخش بازار کار در مورد مزایای کار در مشاغل مربوط به شبکه صحبت کردیم، داشتن تخصص در شبکه هم در ایران و هم در خارج از کشور میتواند پیدا کردن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی مناسب را در این زمینه تضمین کند. به علاوه بسیاری از شرکت های بزرگ مانند مایکروسافت، سیسکو و آی بی ام در هنگام جذب نیروی متخصص، داشتن مدرک بین المللی شبکه را در اولویت قرار می دهند.

به زبان ساده اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از ایران دارید، با قاطعیت می توان گفت که داشتن تخصص در شبکه و دریافت مدارک بین المللی شبکه نسبت به مدارک دانشگاهی، اهمیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

چطور میشه مدرک بین المللی شبکه گرفت؟ با وجود تحریم ایران آیا میشه از داخل ایران اقدام کرد؟

بله . آموزشگاه کندو این امکان را برای دانشجویان عزیز فراهم آورده که بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف مسافرت به کشورهای دیگر، در داخل ایران و به صورت تضمینی این مدارک را اخذ کنند. توضیحات کامل دراین مورد را میتوانید در بخش مدارک بین المللی مشاهده کنید.

از کجا باید شروع کنم؟

گام اول بدر مسیر یادگیری شبکه، گذراندن دوره نتورک پلاس است.

+Network درحقیقت دریچه ورود شمابه دنیای شبکهاست و با گذراندن این دوره آموزشی، شما مبانی اولیه و پایه شبکه را خواهید آموخت. تفاوتی ندارد که بخواهید کدام جنبه از دانش شبکه را بیاموزید، برای ورود باید از نتورک پلاس آغاز کنید. پس از گذراندن این دوره، دانشجویان برای ورود به دوره های مهندسی شبکه مانند مایکروسافت و آموزش شبکه سیسکو آمادگی کافی خواهند داشت.

معرفی دوره نتورک پلاس

توضیحات مفصل در مورد آموزش شبکه و سرفصلهای این دوره را در صفحه نتورک پلاس مشاهده کنید.

میشه این دوره ها رو خودم بدون استاد و توی خونه یاد بگیرم؟

هیچ چیزی غیر ممکن نیست. بله؛ آموزش دوره های شبکه به صورت غیر حضوری، آنلاین، خودآموز و self study ممکن است. اما باید در نظر داشته باشید همانطور که هیچ کس با مطالعه کتاب هنرهای رزمی به استاد رزمی کار تبدیل نمی شود، آموزش صرفا تئوری دوره های شبکه هم کارایی چندانی نخواهد داشت.

خوشبختانه در لابراتوارهای مجهز آموزشگاه کندو و در کنار آموزش تئوری مباحث، بهترین و به روزترین امکانات سخت افزاری توسط اساتید در اختیار دانشجویان عزیز قرار می گیرد تا بدون نگرانی و دغدغه بتوانند موضوعات تدریس شده را به صورت عملی نیز تجربه کنند. باید در نظر داشته باشید که امکان استفاده از این امکانات به دلایل امنیتی و همینطور قیمت بالای تجهیزات، به غیر از محیطهای آموزشی در هیچ جای دیگر وجود ندارد.

پیشنهاد ما در آموزشگاه مهندسی کندو این است که برای ورود به این دنیای بزرگ و بی انتها از تجربه اساتید و امکانات لابراتوارهای آموزشگاه کندو بهره بگیرید. در ادامه چند منبع رایگان برای آموزش شبکه به زبان فارسی و انگلیسی ارائه می شود که علاقه مندان میتوانند به رایگان دانلود کنند.

اشتراک گذاری

خلق‌کردن و خلاق‌ بودن، چالش هر روز منه! عاشق موسیقی و سفرم و این روزها دنبال اینم که چالش‌های جدی در دیجیتال‌مارکتینگ و تولیدمحتوا داشته باشم. من شانس این رو دارم که در آموزشگاه کندو خلاقیت‌هام رو به مرحله انتشار برسونم.
4.3 4 رای ها
امتیازدهی به این محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x